CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

1 Δεκ 2008

Βόλτα στην Ελλάδα 2 (Για τον Κεμάλ)


Λουτρά Θερμών, Νομός Ξάνθης.Ο Κεμάλ μας περιμένει…ετοιμάζει στα γρήγορα, δυο μπριζόλες, χόρτα και καλό κόκκινο κρασί,και παίζει σε ένα φορητό dvd player , λαικά και σκυλάδικα στη διαπασών. Ποτέ δεν αφήνει ένα τραγούδι να παίξει ολόκληρο. Ωραίο το μαγαζί , του λέω, θα σου στοίχισε πολλά. Πήρα επιδότηση από το κράτος, απαντάει γεμάτος χαρά, δεν ξόδεψα τίποτα.Στο μέρος που είναι τα λουτρά, υπάρχει μόνο η ταβέρνα και τα δωμάτια του Κεμάλ, μια εκκλησία (για να ξέρουμε ότι είμαστε σε ελληνικό έδαφος, και φυσικά ένα τζαμί.Μας προειδοποιεί να μην επισκεφτούμε το ανοιχτό χαμάμ το βράδυ, γιατί πηγαίνουν κάποιοι Ρωσοπόντιοι, και μες την ερημιά, καλύτερα να πάμε στο κλειστό, δίπλα στην ταβέρνα.Αν και δεν έχω ζήσει την εμπειρία των χαμάμ, είναι αρκετά αργά, και με τη Δέσποινα, παίρνουμε τα κλειδιά και πάμε στο δωμάτιο.Μικρό, καθαρό, φτωχικό, περιποιημένο, πρέπει να ανάψουμε την ξυλόσομπα. Έξω ένα τσεκούρι, και χοντρά ξύλα….αρχίζει να μ΄αρέσει αυτή η εμπειρία. Έχοντας ζήσει σε χωριό, τα καταφέρνω, διδάσκω τη Δέσποινα στην κοπή των ξύλων, κι ανάβω φωτιά.Μιλάμε, γελάμε,  και κοιμόμαστε σαν πουλάκια.Ξυπνάω , πρωινό στα Πομακοχώρια.Καφεδάκι τούρκικο, στην ταβέρνα, από τον Χουσειν. Είναι ανιψιός μου, λέει ο Κεμάλ, εγώ με τη γυναίκα μου δεν έχουμε παιδιά, και ήρθε μαζί μας….ο πατέρας του, δουλεύει στην Ελευσίνα, του λέμε να ΄ρθει, να ζήσει μαζί μας, ότι έχουμε είναι και δικό του…..Θα ΄ρθει, κάποτε του λέω, και ο καλοκάγαθος Κεμάλ, μου δείχνει φωτογραφίες, με την πομάκικη στολή, που του την δώρισαν γείτονες Βούλγαροι, και το μωρό του Χουσειν, και αστράφτει.Τελειώνω τον καφέ, και δοκιμάζω την εμπειρία του χαμάμ. Δεν βρίσκω περιγραφή, γι΄αυτή την αίσθηση. Αν και τα χαμάμ στις Θέρμες, δεν φημίζονται για την πολυτέλειά τους, ωστόσο εμένα μου αρέσει, το κιτς ντεκόρ, σε συνδυασμό με την αγνότητα των ανθρώπων, το βουνό, το οξυγόνο, τα δένδρα, την βροχή. Το βράδυ διαπιστώνουμε, ότι είμαστε μόνες μας στο άγνωστο.Πρέπει να φάμε κάτι, να κόψουμε ξύλα, και να κλειδαμπαρωθούμε.Μπαίνουμε στ’ αμάξι, πηγαίνουμε σε ένα χωριό. Μόνο ένα καφενείο, είναι ανοιχτό. Μπαίνουμε δειλά δειλά μέσα, δυό νάνοι Πομάκοι, οι ιδιοκτήτες, μας εξυπηρετούν…διακρίνω στα βλεμματά τους την αθωότητα, όπως στην ελληνική ύπαιθρο πριν χρόνια…να μην μακρυγορώ…γυρνάμε με κονσέρβες και τσίπουρα, κόβουμε και ξύλα,μόνες μας στο πουθενά, τρώμε, γελάμε και κοιμόμαστε.

Η επόμενη μέρα?

Χαμάμ, βόλτα στην Ξάνθη, όμορφη πόλη η Ξάνθη, το ωραιότερο κεμπάπ που έχω φάει στη ζωή μου, επιστροφή στις Θέρμες, πέρασμα από τον Εχίνο, ξύλα σόμπα και χαμάμ, και ματά ξανά χαμάμ.

Σάββατο βράδυ, η πτήση από το αεροδρόμιο της Καβάλας, φτάνει στο Ελ. Βενιζέλος στις 21.00 ώρα τοπική.Αλλοπαρμένη, αναζωογονημένη, συναντώ δυο συναδέλφους στην έξοδο 5. Τα ‘ μαθες? Απολύσανε την Όλγα………..μου λένε.

Το απόλυτο ξενέρωμα, η επιστροφή στην πραγματικότητα!

18 ειχαν κατι να πουν:

Χριστίνα Ανέφελη είπε...

Διαβάζω αυτή την ανάρτηση, θυμάμαι και εκείνη την εξίσου υπέροχη για την Κύπρο, και σκέφτομαι ότι είσαι γεννημένη για ντοκιμαντέρ! Χωρίς πλάκα, είσαι γνήσια περιηγήτρια και βρίσκεις πάντα τους πιο απίθανους τύπους στα μέρη που πας! Τους πιο αληθινούς, εκείνους που έχουν και τα περισσότερα να πουν.

Ο τρόπος δε που μας μεταφέρεις τις εμπειρίες σου, τα γεμάτα εικόνες ποστ σου, δεν ξέρω τι έχει να ζηλέψει από ένα καλογυρισμένο ντοκιμαντέρ!

Να 'σαι καλά και πάντα τέτοια ταξίδια να κάνεις Λου μου! Καληνύχτα.

Λου είπε...

Σε ευχαριστω Ανεφελιτσα μου.....εγω, ντοκιμαντερ?
Κατγραφω, παντα, βιαστικα κι αυθορμητα, τις ζησες μου.....σκεφτομαι πολλες φορες, να καταπιαστω πιο σοβαρα, να εμπλουτισω φιλολογικα τα κειμενα μου, μα τοτε, τι αξια θα χει ετουτο το μπλογκ?
Διαβαζεις απλα, γραμμενα συναισθηματα, εικονες αποτυπωμενες στο μυαλουδακι μου, εντασεις και βιωματα των στιγμων μου, τι αλλη αξία να απεδιδα σε τουτο το ιστολογιο?
Στα Πομακοχωρια, παντως να πας, μιας κι ειναι και κοντα σου.....και χτυπα φιλικα, την πλατη στον Κεμαλ.

Καλο βραδυ, γλυκεια μου Ανεφελη Σαλονικια, σου ευχομαι τα καλυτερα!!!

Laplace είπε...

καλημερα!καλο μηνα Λου μου!
τελεια περασες βλεπω!!!
ξανθη ολα τα λεφτα!
γιατι την απολυσαν την συναδελφο σου?

Λου είπε...

Καλο μηνα και καλη μερα, και παλι, Ρομποτακο.....οικονομικη κριση, ειναι, λενε ο λογος.....μαυρες μερες στο αεροδρομιο, γι αυτο πηρα και τα βουνα...
Εσυ ολα καλα?

Η Παναθα παντως, εξω παει καλα!!!

Laplace είπε...

Βρηκαν την προφαση της οικονομικης κρισης κ διωχνουν κοσμο τα λαμογια ε?
κ εγω ας τα λεμε καλα Λου μου..μας ελειψες..

Λου είπε...

Οικονομικη κριση, ετσι θα φανε και μενα, οσονουπω.....μα ποσο πια να χαλαω την καρδουλα μου?
Κανεις δε χανεται, φιλε....και η αξιοπρεπεια μας δεν καμπτεται απο τα ανθρωποειδη με τα κουστουμια!!!

amelie είπε...

μπραβο λου! χαιρομαι που περασες τοσο ωραια.. εσυ ανεβηκες στα μερη μου και εγω πηγα μια βολτα απο τα δικα σου(γιαννενα) αντε σε χασαμε τελειως... επιτελους επεστρεψεεεεεεες!

γεια χαρα

Λου είπε...

Ωραια τα Γιαννενα, Αμελι?
Εχω την εντυπωση, οτι πρεπει να σου αρεσανε...και να περασες κι εσυ ωραια.

Καλο μηνα,παντα τα καλυτερα!!!

Pan είπε...

Καλησπέρα!

Κατ'αρχήν, συμφωνώ με την Ανέφελη.

Πρέπει να γράφεις συνάρια, τελείωσε.

Άσε που άνετα χρησιμοποιείται ως οδηγός το κείμενό σου.

Κατά δεύτερο, δεν ήταν ανάγκη να χαλάσεις την περιγραφεί με το τέλος.

Δεν χρειαζόταν.

Pan είπε...

Σενάρια, ήθελα να γράψω...

Λου είπε...

Καλησπερα Panουλη....χθες βραδυ νυχτα, σημερα δεν κοιμηθηκα, ο ταπεινος σπιτονυκοκοιρης μου, εβαφε τα καγγελα του σπιτιου, μου εξιστορουσε τα βασανα του, τρια χρονια εχει να μου κανει αυξηση, αυτο τον μηνα, ληγει το συμβολαιο, τα ψωμια μου στο αεροδρομιο τελειωνουν, ειμαι βλεπεις ακριβη.....στα φτηνα ντοκιμαντερ των ματιων μου, αλλο τελος δεν εχω να δωσω, παρα τη ζοφερη πραγματικοτητα...κι ομως η ζωη ειναι ωραια, ειμαι νεα ακομη, κι ο Νικος απαντησε στο μηνυμα μου.........ωχ σε κουφανα!!!
Πρεπει να κοιμηθω, ενα νυχτερι ακομη με περιμενει....

Σε φιλω, και σςου χαριζω τις μουσικες μου!!!

Λου είπε...

Σεναρια..........ναι!
Προς στιγμην νομισα οτι εισαι απο το χωριο μας....μα εσυ εισαι, φαινεται της Hellas On Line.
Οπως και να χει, φιλε, βρες τις μουσικες σου, τα υπολοιπα ειναι περιττα!!!

BUTTERFLY είπε...

Ομορφη περιγραφη μιας ξεχασμενης αθωοτητας, μιας ανθρωπινης επαφης ετεροχρονισμενης! Τετοιες στιγμες χαλαρωσης, μας δινουν δυναμη να αντιμετωπιζουμε τις ξενερες της καθημερινοτητας!

Λου είπε...

Πεταλουδιτσα, σου συνιστω ανεπιφυλακτα, ενα ταξιδι σε αυτα τα μερη...
Για μας που ακομη ψαχνουμε, τα χρονια της αθωοτητας....βαλσαμο στην κσρδουλα μας.

Καλο σου βραδυ!!!

Pan είπε...

Καλησπέρα!

Όχι, της Net One είμαι.

Και είναι και αρκετά συνεπής στις υποχρεώσεις της.

Δουλεύεις νυχτερινή βάρδια στο αεροδρόμιο και υπάρχει πρόβλημα;

Ωχ.

Λου είπε...

Καλημερα Panουλη.....της NET ONE λοιπον, ε και παλι, κοντοχωριανος.
Καλα πηγε το νυχτερινο, τωρα να δουμε τι κανουμε!!!

amelie είπε...

καλες γιορτες

Λου είπε...

Καλημερα, Αμελακι.....να ευχηθω κι εγω καλες γιορτες με τη σειρα μου.
να περνας καλα!!!