CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

29 Σεπ 2008

Καλως σας βρήκα!!!!!!!!!!

Κυριακή 28 Σεπτέμβρη, πουρνό πουρνό, με ένα τζινάκι, σαγιονάρα, και λεπτό πουκαμισάκι, καταφθάνω στο Ελ. Βενιζέλος (αυτή τη φορά σαν πελάτης), αντικρύζοντας μια συνεφιασμένη Αθήνα. Μα εγώ, άλλη πόλη άφησα πίσω.

Από την Κύπρο, λοιπόν……

Το νησί της Αφροδίτης, το επισκέφτηκα πρώτη φορά, πριν δυό χρόνια.Θυμάμαι, ήταν βράδυ, πηγαίνοντας  προς Λευκωσία, όταν αντίκρυσα την τεράστια φωταγωγημένη σημαία, με το μισοφέγγαρο, στον Πενταδάκτυλο.  Μια εικόνα, ανεξίτηλη στη μνήμη, μια εικόνα που πονάει. Γνώρισα τότε την πόλη, τη μόνη διχοτομημένη στον κόσμο,  βόλταρα στην πράσινη γραμμή, είδα το σπίτι του θείου μου, στη νεκρή ζώνη, ένα σπίτι νεόδμητο το ’74, που το βλέπεις να σαπίζει, σε απόσταση λιγότερη των 100 μέτρων, μα δε μπορείς να πας, και με ποικίλα συναισθήματα, την πικρία από τη μια, και τη θλίψη, για όσα συνέβησαν σε τούτο τον τόπο, ίσως και μια προπατορική ενοχή, γιατί είμαι Καλαμαρού, και φέρω ευθύνη για την εισβολή, τι κι αν γεννήθηκα ένα μήνα μετά, και από την άλλη,  την απορία, τόσος συσσωρευμένος πλούτος, μια μικρή Αγγλία….κάπου στην Ανατολή.  Ξέκλεψα τότε, μια δυο μέρες, και πετάχτηκα στη Λεμεσό, σε ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα,……ορκίστηκα να ξαναπάω.

Κύπρος 2008.

Φτάνω στην μόνη κομμουνιστική ευρωπαική χώρα, στις 8.00 το πρωί , Σάββατο 20 Σεπτέμβρη. Δεν είναι σκόπος μου, να περιηγηθώ το νησί, μόνο να αράξω στο σπίτι δίπλα στη θάλασσα, και ίσως μια βόλτα στην Πάφο, που έχω ακούσει τα καλύτερα.Η νίκη της Ανόρθωσης επί του Ολυμπιακού, με έκανε να σκαλίσω λίγο και πληροφορίες για την Αμμόχωστο, την νεκρή πόλη, μα  δεν θα πάω, συλλογίζομαι, θέλω μόνο να ξεκουραστώ.

Τελικά, ένα άρτιο οδικό δίκτυο, σε ένα κράτος που απέχει παρασάγκας από την Ψωροκώσταινα, και οι φιλόξενοι ‘’κουμπάροι΄΄ που θέλουν να με τιμήσουν, γιατί τους επισκέφτηκα, με κάνει να αλλάξω γνώμη.

Πάφος, Λάρνακα, Αγία Νάπα, Παραλίμνι, Δερύνεια, αντικρύζω  σε απόσταση 3-4 χιλιομέτρων και τη στοιχειωμένη Famagousta. Η καρδιά μου πονάει, οι οικοδεσπότες μου, πιο σκληροί, βαρέθηκαν πια, μια πίκρα μόνο, και να βρεθεί λύση. Πιστεύουν, ότι θα βρεθεί λύση, σύντομα. Ο Χριστόφιας διαπραγματεύεται στην Νέα Υόρκη.Βολτάροντας με τις πολύτελεις bmw και mercedes τους, τρώγοντας σε επαύλεις , και πίνοντας ποτά σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία, καταφέρνω να τους σκαλίσω μνήμες του ’74.

Βλέπεις το χωριό μου? Μου λέει η Μαρούλα….είναι κάτω ακριβώς από την τούρκικη σημαία, στον Πενταδάκτυλο. Πήγα το 2003, συνεχίζει, στο σπίτι μου, έμενε μια οικογένεια, καλοί άνθρωποι, μας καλέσανε να πιούμε καφέ και να φάμε, πώς να πάω σπίτι μου, σαν καλεσμένη? Δεν πήγα…..

Η Μαρούλα μου έδειξε, και έναν τούρκικο μαχαλά στη Λάρνακα, στην περίφημη παραλία των Φοινικούδων.Μετά την εισβολή,οι Τουρκοκύπριοι εκδιώχθηκαν από εδώ, και ήρθαν πρόσφυγες από τα κατεχόμενα.Απορώ, οι Ελληνοκύπριοι σ΄αυτό τον μαχαλά, δεν πειράξανε τα ονόματα των οδών, το τζαμί δεν γκρεμίστηκε, απλά χτίσανε λυόμενα, πιστεύουν ότι κάποτε θα γυρίσουν οι Τουρκοκύπριοι, όπως κι εκείνοι, στα μέρη που γεννήθηκαν.

Ιστορίες, πολλές, συγκινητικές……κάτι όμως που βίωσα, και με στιγμάτισε  όσο τίποτε άλλο, ήταν η ανυδρία. Η Κύπρος διψάει…………οχτώ μέρες στο νησί, βιώνοντας αυτή την δίψα….βλέποντας το όρος Τρόοδος, να ξερένεται……καταναλώνοντας όσο μπορούσα, λιγότερο νέρο. Bentley, Rols-Roys, τεράστια και πολυτελή ξενοδοχεία, και σπίτια, μα το νερό είναι χρυσός…………

Η Πέτρα του Ρωμιού, τα διάσπαρτα αρχαιολογικά μνημεία…………..ναι, η Κύπρος είναι ελληνική, σκέφτομαι.

Τόσα πολλά, να δεις, να νοιώσεις, να ζήσεις, μα μην καταντώ κουραστική……………..

Έφτασα χθες, έχοντας πλήρη άγνοια, για τα ελλαδικά δρώμενα…………..και με εκείνα και με τούτα, βρέθηκα από την Τσίπρο, στον Τσίπρα, στο φεστιβάλ της νεολαίας Συνασπισμού. Δεν παρέλειψα να αστειευτώ με τον Αλέξη, ήπια κι ένα ποτάκι σε ένα αναρχοκαφενείο στα Εξάρχεια, και σήμερα πουρνό πουρνό, γέμισα το ψυγείο μου, πλήρωσα τους λογαριασμούς,σιδέρωσα την στολή, κι είπα να γράψω και κάτι, σαν blogger με ευαισθησίες, που αυτοπαινεύομαι.

Αύριο, δουλεία……………ο Ναπολέων  μου έγραψε για τα καλά της εργασίας…………μα εγώ επιμένω, ΄΄εκτίω την ποινή μου στο Ελ.Βενιζέλος’’…………άραγε. θα ελευθερωθώ ποτέ?

Καλό σας βράδυ!!!!!!!!!

16 ειχαν κατι να πουν:

Χριστίνα Ανέφελη είπε...

Εγώ σχολιάζω πρώτη; Τιμή μου.
Καλωσόρισες, λοιπόν, και επισήμως, Λου! Μου άρεσε πολύ η αφήγησή σου, οδοιπορικό για λόγους ρεπορτάζ (ελπίζω να μη σε προσβάλλει αυτό) μου θύμισε η περιήγησή σου. Δεν έχω πάει ποτέ στην Κύπρο, αλλά συναναστρέφομαι Κυπρίους και τους εκτιμώ.
Πάντα τέτοια ταξίδια σου εύχομαι, με ματιά ενός ανθρώπου ευαίσθητου και όχι ενός αποκοιμισμένου τουρίστα!
Καλό σου βράδυ.

Laplace είπε...

καλως επεστρεψες..σε περιμεναμε.
καλη εβδομαδα κ καλη δουλεια αυριο..
κυπρο δεν εχω παει κ η αληθεια ειναι οτι αν πηγαινα δεν θα ηθελα να δω την πρασινη γραμμη κ την διχοτομημενη πλευρα..
ωραια μας ταξιδεψες..
φιλια

the boy with the arab strap είπε...

ti egine , se xasame eixa arxisei na anisixw , perases kala toylaxiston , alla ti rwtaw gia na thes na xanapas sigoyra tha perases kala.
eixa paei poly palia sthn pafo kalokairi gia ena mina , psithika apo ton ilio , alla kala itan .

Prince Of The City είπε...

ΚΑΛΩΣΤΗ ΚΑΛΕ!

Μας ελειψες Λουυυυυυ!

Λου είπε...

Ανεφελιτσα,δες την ωρα που σου γραφω....ξυπνησα τωρα να παω δουλεια, τελειωσαν τα ψεματα, καθε κατεργαρης στον παγκο του.....σου ευχομαι να πας στην Κυπρο συντομα, πιστεψε με αξιζει τον κοπο.......

Πολλα φιλια!!!!!!!!!!!!!!!

Λου είπε...

Ρομποτακο μου, δεν μπορεις να το αποφυγεις.....η διχοτομηση ειναι εμφανεστατη.....ελπιζω οταν πας, η Κυπρος να ειναι ενιαια, και να ΄χει βρεθει λυση.

Καλως σε βρισκω, φιλουρες!!!!!!!!!!

Λου είπε...

Καλημερα, Μονσερατ.

Ενα μηνα στην Παφο?
Καλα θα περασες, ποσα κιλα πηρες?

Καλο χειμωνα, και πολλα φιλια!!!!!!!!

Λου είπε...

Σκοτεινε Αγγελε,
καλως σας βρισκω,
και σεις μου λειψατε.....

Καλημερα, και φιλουρες!!!!!!!!

Ο άλλος είπε...

Καλώς όρισες απ τη Μεγαλόνησο.
Όμορφη η Κύπρος και μια περίληψη της ιστορίας του κόσμου. Ο πλούτος, οι υπεράκτιες εταιρείες, το ξέπλυμα χρήματος κάλυψαν γρήγορα τις μαύρες τρύπες του πόνου. Μια μικρή Αγγλία.
Είμαι από εκείνους που πιστεύουν πως για το δράμα της Κύπρου ευθύνονται αποκλειστικά καιο μόνο οι καλαμαράδες

palalos είπε...

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ!ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑΜΕ!ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΗΡΕΣ ΜΠΟΛΙΚΗ...ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΜΑΚΡΥΣ ΒΑΡΥΣ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ.ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ

Λου είπε...

Καλημερα, Αλλε, καλως σε βρισκω....η γη της λεμονιας και της ελιας, ο παραδεισος των offshore εταιριων, η χωρα της Ανορθωσης, τα κουμμουνια με τις bendley, το χρυσοπρασινο φυλο, το ριγμενο στο πελαγο, οπως εγραψα, μου εβγαλαν στην επιφανεια, τις προπατορικες ενοχες, των καλαμαραδων.......
Δεν εχω λογο, να μη συμφωνησω μαζι σου.
Καλο χειμωνα, προβλεπεται βαρυς!!!!!!!!

Λου είπε...

Παλαλε μου, καλημερα και καλο χειμωνα και σε σενα!
Οντως ερχονται μερες ακομη πιο δυσκολες, παγκοσμια κριση, μπαχαλο στο Ελλαδισταν, ο καπιταλισμος σε μεταλλαξη, κι εμεις να μη ξερουμε τι μας ξημερωνει....
Να ενωσουμε τις δυναμεις μας, συντροφε, εχουμε αγωνες να δωσουμε....
Πολλα φιλια!!!!!!

amelie είπε...

Καλωσορισες λου! προσπαθουσα πριν δυο μερες να βαλω σχολιο μου αλλα δνε μπορουσα...περιεργα παιχνιδια παιζει το διαδικτυο! χεχε! καλως ηρθες και ελπιζω να περασες υπεροχο... η μουσικουλα απο πισω απο την amelie μαγευτικη... αυτο εχω να πω μονο...
σε φιλω!
γεια χαρα

Ο άλλος είπε...

Λου; Λουου;

Λου είπε...

Amelie, καλως σε βρισκω.....απλα δεν ειμαι και στα καλυτερα μου αυτες τις μερες.....το μονο που μπορω να πω......ειναι ενα ευχαριστω, για τα καλα σου λογια.

Καλο βραδυ!!!!!!!!!!!

Λου είπε...

Αχ, Αλλε μου,
κι ομως ειμαι ακομη εδω!!!!!!!!!!