CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

21 Φεβ 2008

Άφησα να μην ξέρω....

Στην φίλη μου Lucy και στην πρόσκληση-πρόκληση που δέχτηκα....




Από τον κόσμο των γρίφων
φεύγω ήσυχη
Δεν έχω βλάψει στη ζωή μου αίνιγμα:
δεν έλυσα κανένα.
Ούτε κι αυτά που θέλαν να πεθάνουν
πλάι στα παιδικά μου χρόνια:
έχω ένα βαρελάκι πού 'χει δυό λογιών κρασάκι.
Το κράτησα ως τώρα
αχάλαστο ανεξήγητο,
γιατί ως τώρα
δυό λογιών κρασάκι
έχουν λυμένα κι άλυτα που μου τυχαίνουν.
Συμβίωσα σκληρά
μ' έναν ψηλό καλόγερο που κόκαλα δεν έχει
και δεν τον ρώτησα ποτέ
ποιάς φωτιάς γιός είναι,
σε ποιό θεό ανεβαίνει και μου φεύγει.

Δεν του λιγόστεψα του κόσμου
τα προσωπιδοφόρα πλάσματα του,
του ανάθρεψα του κόσμου το μυστήριο
με θυσία και με στέρηση.
Με το αίμα που μου δόθηκε
για να τον εξηγήσω.
Ό,τι ήρθε με δεμένα μάτια
και σκεπασμένη πρόθεση
έτσι το δέχτηκα
κι έτσι τ' αποχωρίστηκα:
με δεμένα μάτια και σκεπασμένη πρόθεση.
Αίνιγμα δανείστηκα,
αίνιγμα επέστρεψα.
Άφησα να μην ξέρω
πώς λύνεται ένα χθές,
ένα εξαρτάται,
το αίνιγμα των ασυμπτώτων.
Άφησα να μην ξέρω τι αγγίζω,
ένα πρόσωπο ή ένα βιάζομαι.

Ούτε κι εσένα σε παρέσυρα στο φώς
να σε διακρίνω.
Στάθηκα Πηνελόπη
στη σκοτεινή ολιγωρία σου.
Κι αν ρώτησα καμιά φορά πώς λύνεσαι,
πηγή αω είσαι ή κρήνη,
θά' ταν κάποια καλοκαιριάτικη ημέρα
που, Πηνελόπες και όχι,
μας κυριεύει αυτός ο δαίμων του νερού
για να δοξάζεται το αίνιγμα
πώς μένουμε αξεδίψαστοι.

Από τον κόσμο των γρίφων
φεύγω ήσυχη.
Αναμάρτητη:
αξεδίψαστη.
Στο αίνιγμα του θανάτου
πάω ψυχωμένη.

Κική Δημουλά.

16 ειχαν κατι να πουν:

Laplace είπε...

poly kalo..tis kalhmeres mu!

Λου είπε...

Καλημερα Ρομποτακο.....ανταποδιδω.

Lorelei Am Rhein είπε...

Καλημέρα, Λού!
Σ' ευχαριστώ πολύ που δέχτηκες την πρόσκληση!
Υπέροχο ποίημα και πολύ ευαίσθητη η Κική Δημουλά!
Την αγαπώ κι εγώ πολύ!
Αυτό δε το "αξεδίψαστη"
σκοτώνει!

Λου είπε...

Καλησπερα Lucy..........χαιρομαι που σου αρεσε....η αληθεια ειναι οτι δεν εχω διαβασει Δημουλά....το ποιημα επεσε στα χερια μου χθες......με τραβηξε ο τιτλος του....γιατι ουκ ολιγες φορες ακομη κι εδω εχω δηλωσει οπαδος της ''ηθελημενης αγνοιας''....
Αίνιγμα δανείστηκα,
αίνιγμα επέστρεψα.
Άφησα να μην ξέρω
πώς λύνεται ένα χθές,
ένα εξαρτάται,
το αίνιγμα των ασυμπτώτων.
Άφησα να μην ξέρω τι αγγίζω,
ένα πρόσωπο ή ένα βιάζομαι.

Καλο σου βραδυ!!!!!!!!!

Penthesila είπε...

Άφησα να μην ξέρω τι αγγίζω,
ένα πρόσωπο ή ένα βιάζομαι...
μια καλησπερα φιλικη ...

Λου είπε...

Καλησπερα Πενθεσιλια.....πρεπει να αφηνουμε να μην ξερουμε κατι......
Ειμαι σιγουρη οτι συμφωνεις......ποσες φορες μετανοιωσαμε για πραγματα που μαθαμε και καλυτερα να μην ξεραμε?

Δινονόη είπε...

Καλησπερα. Καλο.

g vrettos είπε...

Kαλημερα

Στάθηκα Πηνελόπη
στη σκοτεινή ολιγωρία σου.
Κι αν ρώτησα καμιά φορά πώς λύνεσαι,
πηγή αω είσαι ή κρήνη,
θά' ταν κάποια καλοκαιριάτικη ημέρα
που, Πηνελόπες και όχι,
μας κυριεύει αυτός ο δαίμων του νερού
για να δοξάζεται το αίνιγμα
πώς μένουμε αξεδίψαστοι.


Η Πηνελοπη δεν μενει πια εδω...
Ο Οδυσσεας δεν γυρισε ....
Η Ιθακη μαςεσπασε τους καβους και τραβηξε στο Λυβικο πελαγος...


Μου εφερες αναμνησεις απο το μακρυνο πουθενα, με τη τελεια μουσικη που παντα εχεις....

Λου είπε...

Εμενα με αγγιζει....αφησα να μην ξερω γιατι.......
Καλησπερα Παραλογον.

Λου είπε...

αναμνησεις απο το μακρινο πουθενα.....υπεροχες θυμησες Λευκαδιτη φιλε μου....
Την καλησπερα μου.

palalos είπε...

"για να δοξάζεται το αίνιγμα
πώς μένουμε αξεδίψαστοι"

Λου είπε...

Ό,τι ήρθε με δεμένα μάτια
και σκεπασμένη πρόθεση
έτσι το δέχτηκα
κι έτσι τ' αποχωρίστηκα:
με δεμένα μάτια και σκεπασμένη πρόθεση.
Καλησπερα Παλαλε...!!!

Side21 είπε...

Πέρασα πριν από μέρες
βιαστικά απ' την αυλή σου ...
Έδωσα το λόγο μου στον εαυτό μου
να ξαναπεράσω και νά 'μαι.
Πράγματι είναι μερικά αινίγματα
γεννημένα για να μην απαντηθούν,
κάποια άλλα δε χρειάζονται απάντηση
κάποια άλλα που επιδέχονται μύριες απαντήσεις.
Αλήθεια τί θάτανε η ζωή μας
χωρίς αινίγματα !!!
Νά 'σαι καλά, καλή συνέχεια.

vorias είπε...

Kαλημερα
ολα καλα;;

Λου είπε...

Καλημερα Side21...και καλωςορισες εστω και ετεροχρονισμενα....
Ζωη διχως αινιγματα.....φαί διχως αλατι....να παραφρασω την παροιμια.
Υπο τις παρουσες συνθηκες δεν μπορω να γραψω πιο πολλα....παρα μονο να σου ευχηθω με την σειρα μου....να 'σαι καλα.

Λου είπε...

Καλημερα Voria....δεν ξερω αν ειναι ολα καλα.....μια επισκεψη ρουτινας σ' ενα νοσοκομειο....μετετρεπεται σε ενα δαιδαλο εξετασεων και διαφορικων διαγνωσεων...που καλα θα ''αφηνα να μην ξερω''.Οταν τελειωσουν ολα....(πιστευω οτι θα νικησω) θα γραψω πως κυλησαν αυτες οι μερες για μενα....και θα καταλαβεις.