CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

25 Ιαν 2008

Πρόσκληση, πρόκληση....

Μετά από πρόσκληση του Πάνα, κι επειδή κι εγώ λατρεύω την μελοποιημένη ποίηση....αν και ζορίστηκα λίγο....παραθέτω κάποια αγαπημένα μου ποιήματα....ντυμένα με νότες.



Πικραμένος αναχωρητής

Θα φύγω σε ψηλό βουνό, σε ριζιμιό λιθάρι
να στήσω το κρεβάτι μου κοντά στη νερομάνα
του κόσμου που βροντοχτυπούν οι χοντρές φλέβες του ήλιου,
ν' απλώσω εκεί την πίκρα μου, να λυώσει όπως το χιόνι.

Μην πιάνεσαι απ' τους ώμους μου και στριφογυρίζεις
άνεμε!
φεγγαράκι μου!
Καλέ μου!
Αυγερινέ μου!

Φέξε το ποροφάραγκο! Βοήθα ν' ανηφορήσω!
Φέρνω ζαλιά στις πλάτες μου τα χέρια των νεκρών!
Στη μια μεριά έχω τα όνειρα, στην άλλη τις ελπίδες!
Κι ανάμεσα στις δυο ζαλιές το ματωμένο στέφανο!

Μη με ρωτάς καλέ μου αϊτέ, μη με ξετάζεις ήλιε μου!
Ρίχτε στο δρόμο συννεφιά να μη γυρίσω πίσω!
Κοιτάχτηκα μες στο νερό, έκατσα και λογάριασα,
ζύγιασα το καλό και το κακό του κόσμου. Κι αποφάσισα,
να γίνω το μικρότερο αδερφάκι των πουλιών!


Νικηφόρος Βρεττάκος
boomp3.com


Η ενδεκάτη εντολή


Ρίξ' ένα βλέμμα σιωπηλό
στον κόσμο τον αμαρτωλό
και δες η γη πως καίει.
Και με το χέρι στην καρδιά
αν δε σ' αγγίξει η πυρκαγιά,
ψάξε να βρεις ποιος φταίει.

Σα χαμοπούλι ταπεινό
που δεν εγνώρισ' ουρανό
και περπατάει στο χώμα,
την ενδεκάτη εντολή
δεν την σεβάστηκες πολύ
γι' αυτό πονάς ακόμα.

Την ενδεκάτη εντολή
δεν την σεβάστηκες πολύ
γι' αυτό πονάς ακόμα.

Είναι καινούργια και παλιά
σαν της ψυχής την αντηλιά,
σαν της καρδιάς τα βάθη.
Μα μες του κόσμου τη φωτιά
που μπερδευτήκαν τα χαρτιά
κανείς δε θα τη μάθει.

Τράβα να βρεις τον Μωυσή
και ξαναρώτατον κι εσύ
μήπως αυτός την ξέρει
την ενδεκάτη εντολή
που 'ν' ολοκάθαρο γυαλί
και κοφτερό μαχαίρι.

Την ενδεκάτη εντολή
που 'ν' ολοκάθαρο γυαλί
και κοφτερό μαχαίρι.

Στην παγωμένη σου ερημιά
το γέλιο γίνεται ζημιά
κι η ομορφιά σκοτάδι.
Έτσι είναι φίλε μου η ζωή
φέρνει τον ήλιο το πρωί
την καταχνιά το βράδυ.

Κάνε λοιπόν υπομονή
τώρα που φως δεν θα φανεί
κι ούτε θα 'ρθει καράβι.
Την ενδεκάτη εντολή
την ξέρουν μόνο οι τρελοί
κι όλοι της γης οι σκλάβοι.

Την ενδεκάτη εντολή
την ξέρουν μόνο οι τρελοί
κι όλοι της γης οι σκλάβοι.


Νίκος Γκάτσος

boomp3.com

Κλασσικά κομμάτια που με σημάδεψαν......

Πρόσθέτω και δυο πιο σύγχρονα που αγαπάω πολύ...


Ελεύθερη πτώση

Πυρπολημένες μουσικές με πάν' σ' άλλες ακτές
χρυσά μας όνειρα ζωή μας μπακιρένια
μπατιρημένες μετοχές το αύριο και το χτες
κι αν φεύγω τίποτα δε φεύγει από μένα

Δε φταίω εγώ για τα όνειρά σου
για ότι ζω δε φταις εσύ
φταίνε τα κέρινα φτερά σου
φταίει η αλήθεια μου η μισή

Περπάτα ανάλαφρα στον πόνο
πλάι μου για να περπατάς
την πτώση σου να εξυψώνω
τα σφάλματά μου ν' αγαπάς

Σκηνές και λόγια που ξεχνάς ο ήλιος πριν φανεί
σαν έργο άπαιχτο που έμεινε στην πρόβα
πουλιά είναι οι έρωτες και δέντρα οι καημοί
που μιας αγάπης ονειρεύονται τη φλόγα

Άλκης Αλκαίος
boomp3.com


Πέρα Χώρα

Για πείτε αν ίσως έχει φτάσει ποτέ κανείς
Στο μυστικό βυθό της χώρας της αλληνής
Εκεί που σταματάν' τα "πρεπει", τα "μη" του νου
Και που είναι πάτος η κορφή του ψηλού βουνού.

Εκεί που όλα είναι στο σώμα σου επιτρεπτά
Κι όλα τα λάθη τ' ασυγχώρητα είναι σωστά
Κι όλα τα αισθήματα που κρύβεις γιατί πονάς
Εκεί είναι ελεύθερα να τρέξουν όπου αγαπάς.

Για πείτε αν ίσως έχει φτάσει ποτέ κανείς
Στη χώρα της πραγματικά ζωντανής ζωής
Εκεί που σταματάει το μέτρημα το κοινό
Και που όλα αρχίζουνε όταν πέφτεις μες στο κενό.

Εκεί που η θάλασσα δεν έχει σπαταληθεί
Ούτ' η γυμνή γυναίκα δεν -απομαγευτεί
Και που ο Θεός είναι παιδάκι επτά χρονώ-
Που βλαστημάει στον κήπο μόνο του το Θεό.

Για πείτε αν έφτασε έστω κι ένας στη χώρα αυτή
Στη γεωγραφία που μιμήθηκε την ψυχή
Εκέι που η Εύα τρώει ελεύθερα απ' τη μηλιά
Και πίνεται όλος ο Αχέροντας μια γουλιά.

Απόψε πάλι το σκοτάδι έπεσε νωρίς
Ψάχνω για κάτι που είναι δύσκολο να το δεις
Μ' ακούω σαν ψίθυρο απ' τα υπόγεια της μουσικής
Τη χώρα που δεν έχει φτάσει ποτέ κανείς.

Φοίβος Δεληβοριάς

boomp3.com


Αυτά προς το παρόν.....


(κάποιο πρόβλημα έχει το boomp3.com, ελπίζω να λυθεί σύντομα...)



23 ειχαν κατι να πουν:

Laplace είπε...

mu bgazei error,den mporw na ta akusw :(

Penthesila είπε...

υπεροχοι στιχοι....ουτε γω τα ακουσα σνιφ κλαψ κλαψ....

Δινονόη είπε...

Λογω της ψυχολογιας που εχω τις τελευταιες ημερες και επειδη ειχα καιρο να ακουσω το συγκεκριμενο τραγουδοποιημα θα ασπαστω τον πικραμενο αναχωρητη...σαν πικραμενη αναχωρητρια απο μια πολη...


Μη με ρωτάς καλέ μου αϊτέ, μη με ξετάζεις ήλιε μου!
Ρίχτε στο δρόμο συννεφιά να μη γυρίσω πίσω!
Κοιτάχτηκα μες στο νερό, έκατσα και λογάριασα,
ζύγιασα το καλό και το κακό του κόσμου. Κι αποφάσισα,
να γίνω το μικρότερο αδερφάκι των πουλιών!

Καλησπερα

Λου είπε...

Καλησπερα Ρομποτακο και Πενθεσιλια μου....Μολις γυρισα απο την δουλεια και τα τραγουδια παιζουν κανονικα....οποτε ξαναπερασετε απο το τσαρδι μου....μπορειτε να τα ακουσετε.

Λου είπε...

Παραλογο.....οι πικραμενοι αναχωρητες...στην ουσια δεν φευγουν ποτέ....κι αν εφυγες τιποτα δεν εφυγε απο σενα.

Καλο σου βραδυ.

Ανώνυμος είπε...

Απόλαυσα στίχους και μουσική,αλλά κύρια το φχαριστήθηκα με όσα διάβασα δεξιά και ειδικά αριστερά (όπως μπαίνουμε...)στη σελίδα!
Καλώς σε βρήκα.

Λου είπε...

Synea χαιρομαι που σου αρεσαν τα φιλεματα μου.....να υποθεσω οτι βαδιζουμε σε παραλληλους δρομους?

Ανώνυμος είπε...

Χμμ...,σε παράλληλους δρόμους;
Δεν ξέρω,αλλά είμαι εραστής του χιούμορ κι εσύ το έχεις σε υπερ-ανάπτυξη!

Λου είπε...

Αυτο δηλαδη να το εκλαβω θετικα?
Επελεξα μετα μεγαλης περισυλλογης το επαγγελμα μου....το να αυτοαποκαλουμαι ROM ειναι για μενα μεγαλη τιμη.....δεν αστειευομαι καθολου με τον Αλεξακο....και το μονο που ειμαι σιγουρη οτι θα καταφερω ειναι να κλεψω το φεγγαρι.
Απλα ζοριζομαι λιγο γιατι κατοικω στο Ελλαδισταν...αλλα που θα παει.....

Ανώνυμος είπε...

Μα είναι να ρωτάς πως πως πρέπει να εκλάβεις αυτά που λέω;
Θετικότατα!
Όσο για τον Αλέξη,θα μπορούσες να φανταστείς ότι δεν είμαι μαζί του;
Στο θέμα του Λάκη διαφωνούμε,αλλά μην το κάνεις θέμα...

Λου είπε...

Σε δρομους παραλληλους με μικρες λακουβιτσες λοιπον...καλε μου φιλε....ηδη εχεις μια θεση στους φιλους....και ειναι δυνατον ποτέ....οι φιλοι να συμφωνουν σε ολα?
Καλο σου βραδυ

γ.κ. είπε...

μου αρέσει πολύ ο Γκάτσος που διάλεξες λου!

αλλά το τραγουδι και κυρίως η φωνή δεν μου αρέσει καθόλου (αποδυναμώνουν τους στίχους).Το αναφέρω ετσι για το καλό της επικοινωνίας!

καλημέρα καλημέρα

Λου είπε...

Σ΄ευχαριστω φιλε μου Ψουξ.....
Απλα εγω τον Γκατσο τον γνωρισα....μεσα απο μια κασετα που εκλεψα καπου το '86....με μουσικη Χατζηνασιου και ερμηνεια Νανας Μουσχουρη....πιστευω οτι ολα δενουν αρμονικα....αν και συμφωνω εν μερει μαζι σου....διαβαζοντας τους στιχους....παντα καταπληκτικοι....παντα επικαιροι.

Καλο απογευμα.

Spyros Vlahos είπε...

Οι τσιγγάνοι
Αχ, πότε θα πάρω σύνταξη;
Η ζωή τότε αρχίζει

Pan είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.

ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΟΥ;

ΑΠΑΙΤΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΦΗΣΑ.

ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΦΕΡΩ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΣΤΡΑΤΟ, ΛΙΜΕΝΙΚΟ, ΚΑΝΑΛΙΑ, ΚΑΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.

Λου είπε...

Καλημερα Σπυρο....
Μα δεν τα 'παμε?
Η Ζωη αρχιζει Τ Ω Ρ Α....

Λου είπε...

Καλημερα Panουλη.....προβοκατσια μυριζομαι.....χρειαζονται κι αλλες ''δημοκρατικες'' δυναμεις....δεν νομιζεις?

Pan είπε...

Καλησπέρα Λου.

Και εγώ προβοκάτσια μυρίζομαι...

Άμα τον πιάσω αυτόν που την οργάνωσε θα τον κρεμάσω στο Σύνταγμα.

Λου είπε...

Δεν μου ειπες ομως Panουλη?
Τι αφορουσε το μυνημα?
Καλησπερα.

Sotona Dos είπε...

Μια χαρα την εκανες την προσκληση lou,ποιο πολυ Γκατσο ομως.

ασε ρε εγω πολυ ζοριστικα
πολυ ξεσκονιζμα εριξα.

Λου είπε...

Καλησπερα Stereotype.....δευτερη φορα ο Γκατσος στολιζει το τσαρδι μου....(αν το ξερε...θα ετριζαν τα κοκκαλα του) θα ακολουθησουν κι αλλες...διοτι οπως λεω παντα...
Τα καλυτερα ερχονται.

palalos είπε...

ο "Πικραμένος αναχωρητής"
με αγγιξε παρα πολυ.

πολυ ωραιο το blog σου

Λου είπε...

Σ ευχαριστω Παλαλε....
ετσι κι εγω στην αλλαζονικη μου ταπεινοτητα.....
Κοιτάχτηκα μες στο νερό, έκατσα και λογάριασα,
ζύγιασα το καλό και το κακό του κόσμου. Κι αποφάσισα,
να γίνω το μικρότερο αδερφάκι των πουλιών!